ПОТРЕБИТЕЛСКА КОШНИЦА
Това предаване има за основна цел потребителят да бъде чут. Той трябва да бъде чут, защото има много проблеми. Ако не бъде чут ще фалира потребителския пазар. А ние гоним и очакваме да постигнеме ефективно функциониращ пазар. Ефективно функциониращият пазар може да функционира както такъв само, когато имаме уверени и информирани потребители, ползващи правата си.
Кога един потребител е уверен?
1. Когато усеща силата наконтролния орган, респектиращ всичkи участници на пазара.
2. Когато държавата, респективно контролните органи, минимизира появата на пазарни проблеми чрез превеция.
3. Когато чувството за безнаказаност у търговеца липсва.
4. Когато етикетът съответтва на стоката.
5. Когато договорите , които потребитлеят сключва с търговците са кратки, ясни и с минимални препратки.
6. Когато има реален пазарен избор на стоки и услуги.
7. Когато правилнят избор е направен за кратко време.
8. Когато пазарът е спокоен и предсказуем.
Кога потребителят се чувства информиран?
1. Когато е запознат с пазарното предлагане.
2. Когато стоките и услугите са съпровдени с необходимата информация.
3. Когато е възприел специфичната терминология от етикета за някой групи стоки.
4. Когато предварително е информиран за алтернативни стоки и пазари.
5. Когато е получил информация за търговци, предлагащи нелоялна търговска практика.
6. Когато нелоялните търговски практики са под 10% на пазара.
Изнасайки пазарните проблеми от тази трибуна, придружавайки проблемите със съвети, ние ще искаме поличитеската власт да чуе потребителя и да принуди контролните органи да заработят . След като заработят да могат да работят ефективно и да респектират търговците. Няма да пропуснеме да отправиме послания и към потребителите, като ще им помаме да се ориентират в пазарните проблеми , специфични ситуации , които възникват в следствие на повишено търсене, стоков недостиг, наличие на стокови реплики и появяващи се в зародиш пазарни проблеми. За да спре пазарното затъване до тук и на пазара да преобладават лоялните и справедливи играчи ще искаме да постигнеме няколко цели:
1. Осъществяване на превенция и противодействие срещу търговците , нарушаващи правата на потребителите.
2. Разкриване на предотвратяване на нелоялни търговски прктики, водещи до измама на потребителите.
3. Премахване на клаузи в типови договори, водещи до неравнопоставенст в икономическо отношение потребители- търговци.
4. Създаване на ефективна и работеща координация със законодатели, контролни органи, органи на местно самоуправление, неправителствени организации.
5. Повишаване на реалната информираност на всички, анагажирани в борбата с нелоялните търговци.