Какво трябва да знаете за рекламациите

16 Февруари 2019
Често при закупуването на продукт се оказва, че стоката не съответства на това, за което сме заплатили или забелязваме някакъв дефект. Тук възниква въпросът - в кои ситуации имате правото на рекламация и какво може да очаквате?
Според правилата на ЕС търговецът трябва да извърши поправка или замяна, да намали цената или да възстанови заплатената сума, ако се окаже, че закупената стока е дефектна или не изглежда и не работи по начина, посочен в рекламата. Ако продуктът или услуга са закупени онлайн или поръчани по телефона, имате право да се откажете от покупката в рамките на 14 дни по каквато и да е причина и без да е нужно да обяснявате защо.
Ако този срок е изтекъл и сте открили дефект в продукта, първо се уверете, че касовата бележка (фактура или друг удостоверяващ плащането документ) е у вас. Не се притеснявайте, ако сте загубили търговската гаранция, защото освен нея всеки потребител има право на законова гаранция, произтичаща от Закона за защита на потребителите. Законовата гаранция дава право на рекламация на стоката в срок от 2 години. Плюсът е, че ако го направите през първите 6 месеца, не е нужно да доказвате, че стоката е била с дефекти към момента на продажбата, защото това се предполага.
В случай че пазите търговската гаранция и тя е по-изгодна, възползвайте се от нея. Но разгледайте и прилежащите условия.
При някои стоки, например дрехи и обувки, продавачите дават търговска гаранция от 30 дни. Важно е да знаете, че дори и след това можете да се използвате от законовата си гаранция.
За всякакви въпроси пишете ни на office@nazp.bg.