за нас
Национална асоциация за защита на потребителите (България), Създадена в София през 2015 г., Националната асоциация за защита на потребителите е самоуправляващо се сдружение с нестопанска цел, което работи за защита на правата и интересите на българските потребители. Работата на сдружението се фокусира върху две области: нелоялни търговски практики и разрешаване на спорове. Организацията е квалифицирана да защитава потребителите в съда в България или да търси съдебни действия срещу търговци, чиито търговски практики противоречат на колективния интерес на потребителите.
ЦЕЛИ НА НАЗП:
1. да информира и консултира обществеността по проблемите на потребителската защита;
2. да завежда искове за защита на колективните интереси на потребителите;
4. да подпомага потребителите при защита на техните права и интереси и при достъпа им до правосъдие;
5. да съдейства за опазване на околната среда;
6. да съдейства за въвеждане в Република България на световните и европейските изисквания, добри практики и достижения в областта на защитата на потребителите и екологията;
7.да представлява и защитава интересите на потребителите в България пред държавни органи, физически и юридически лица и международни организации.
8. да изработва и осъществява проекти на ЕС и други страни, свързани с целите на сдружението
МИСИЯ
НАЗП е основен участник в икономическите процеси, в които са въвлечени потребителите, като предоставя висококачествена защита на колективните им интереси и превенция срещу некоректни, нелоялни и агресивни практики на търговци и доставчици на територията на република България.
ВИЗИЯ
Стремежът на НАЗП е да отстоява една от водещите позиции в процесите по регулиране на икономическите отношения между гражданите и търговците. НАЗП работи по прилагане и утвърждаване на добри практики в дейността на бизнес субектите и в защита на интересите на потребителите. Нашата компетентност се гради върху опита и експертизата на създателите на организацията и общото ни желание да продължим да се усъвършенстваме и да обогатяваме познанията си.
ПРЕДИМСТВА
Професионализъм и богата експертиза
Бързина и прецизност при изпълнение на поетите ангажименти
Образован, амбициозен и интелигентен екип
Гарантиране защита на потребителя
Пълна отчетност за извършените дейности
ОСНОВНИ ЕТИЧНИ ПРИНЦИПИ
Учредителите на НАЗП приемат за свой професионален дълг отговорността си пред Законите на република България, Обществото и Потребителя.
НАЗП прекратява порочни практики, които биха създали и най-малък бъдещ финансов, правен или друг проблем за потребителя.
Екипът на НАЗП разбира и уважава принципа на „неприкосновеност на собствеността върху правото на избор на потребителя.
НАЗП защитава интереса на потребителите в ежедневните им отношения с търговските субекти.
Като „администратор на лични данни“ екипът на НАЗП пази поверителната информация и всяка друга информация, отнасяща се до лични данни на потребителите.
Екипът на НАЗП предоставя информация, за продукти, услуги, договори и т.н., които заблуждават или вредят на интересите на потребителите.